ANKARA-BHA
Rekabet Kurumu, Google’ın çevrim içi reklamcılık alanında sunduğu “Performance Max (PMAX)” kampanyasıyla ilgili önemli bir adım attı. Kurumun internet sitesinden yapılan açıklamaya göre, Rekabet Kurulu, Google’ın söz konusu kampanyayla pazardaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını değerlendirmek amacıyla resmi soruşturma başlattı.
Google’ın 2021 yılında tanıttığı PMAX kampanyası, reklam verenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişim imkânı sunuyor. Bu yenilikçi sistemin, rekabeti nasıl etkilediği mercek altına alındı.
Soruşturma kapsamında; Google’ın bu kampanya aracılığıyla sahip olduğu gücü diğer reklam hizmetlerine taşıyıp taşımadığı, reklam verenlere karşı adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığı ve veri birleştirme yoluyla rekabeti engelleyip engellemediği incelenecek.
Rekabet Kurumu ayrıca, soruşturma kararının, Google’ın Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal ettiği ya da yaptırımla karşı karşıya kalacağı anlamına gelmediğini de vurguladı. Süreç, bulgular doğrultusunda şekillenecek.
1
Mehmet Gökalp Etyemez Kimdir?
355 kez okundu
2
Haksız fiyat artışına 4,2 milyon TL ceza: 21 ev sahibine yaptırım
268 kez okundu
3
Manavgat Belediyesine operasyon: Belediye Başkanı Niyazi Nefi Kara’ya gözaltı
266 kez okundu
4
DMM’den”Türk jetleri İsrail’i korumak için görev aldı” iddiasına yalanlama
245 kez okundu
5
TSE, 91 yeni personel alımı yapacağını duyurdu
222 kez okundu